Funnel marketing a sales funnel
Predajný a marketingový lievik je nevyhnutný nástroj tam, kde sa robí dlhodobý a systematický marketing.Nie každý zákazník si okamžite nakúpi alebo zavolá po prvej návšteve Vašej internetovej stránky. Nie je to ani Vaša ani zákazníkova chyba, je to prirodzený a očakávaný proces ohrievania dôvery, nasýtenia zvedavosti návštevníka a nakoniec zmeniť návštevníka na zákazníka.
Nesprávnym nastavením marketingových a predajných postupov možná vyhadzujete zbytočne veľa peňazí na marketing a na zvedavých zákazníkov po prvej návšteve zabudnete. Ak je tomu tak, je čas na funneling.

Ako funguje sales funnel a čo je jeho cieľom?
Funnel má za zohrievať chladnú návštevnosť, kde vás návštevník stránky ešte nepozná a vytvoriť medzi návštevníkom a vašou firmou dôveru a osvetu, aby sa stal z vášho návštevníka zákazník.
Hlavný cieľ marketingu je presvedčiť návštevníka webstránky, aby nám veril a zapamätal si nás keď je pripravený nákup alebo objednávku. Počas tohoto procesu sa s návštevníkom buduje vzťah a Váš potenciálny zákazník v tomto vzťahu prechádza troma fázami.
Zvedavosť a potreba vyriešiť problém
Niečo vyvolá na Vašej stránke návštevníkovu zvedavosť, jediný spôsob ako sa to dá docieliť je, že sa dozvie, ako viete vyriešiť nejaký jeho problém alebo potrebu.
1.
Osveta a objesnenie
Vysvetlíte potenciálnemu zákazníkovi, ako mu vyriešite jeho potrebu alebo problém.
2.
Záväzok zákazníka k objednávke
Zákazník riskuje svoje peniaze až potom ako získa Vašu dôveru, dozvie sa ako mu pomôžete riešiť jeho potrebu alebo problém.
3.
Dobrá webstránka vyvolá v zákazníkovi zvedavosť, upúta ho jedinečnou ponukou a presvedčí ho prejsť k druhému kroku, osvete a objasneniu, ako vyriešite jeho potrebu alebo problém. Neverte, že všetci návštevníci chcú nakúpiť okamžite, ti čo chcú sa ozvú hneď, ostatní potrebujú čas a vypestovať si ku Vám dôveru.
Vytvorte mu obsah na preštudovanie, na stiahnutie, umožnite mu zapísať sa do Vášho e-mailového Newslettra, aby ste sa mu mohli ozvať neskôr. Pridajte návštevníka do remarketingového publika na základe stránok, ktoré si pozeral alebo akcií, ktoré na Vašej stránke vykonal. Vytvorí sa Vám príležitosť osloviť ich potom lacnými remarketingovými bannermi s Google a Facebook reklamou.
V pravidelných intervaloch sa zákazníkovi pripomeňte e-mailom alebo remarketingovým bannerom, aby na Vás nezabudol v ten najdôležitejší deň, keď jeho potreba pre nákup bude najvyššia.
Ak sa zákazník nerozhodne v časovom období, ktorí si stanovíte v marketingovom pláne alebo zistíte, že začal byť aktívny, spustite predajnú kampaň a navrhnite mu nákup, zľavu s konkrétnym trvaním do kedy sa musí rozhodnúť, …
Čo vieme pre Vás urobiť?
Zacielime obsah vašej stránky
Obsah internetovej stránky musí upútať, nie však každého. Každý návštevník ma konkrétne potreby a očakávania, prečo vyhľadal Vašu stránku alebo klikol na reklamu, podľa toho je potrebné prispôsobiť aj obsah.
Kvalitná stránka
Vytvoríme pre Vás modernú, peknú a kvalitnú stránku, ktorá vzbudí dôveru, bude prezentovať jednoznačné a zrozumiteľné texty a pomôže zákazníkovi v rozhodovacom procese.
Vytvoríme vám online marketingový plán
Podľa odskúšaných postupov vám vytvoríme marketingový plán, kde sa stanovia ciele, postupy a pomôžeme vám vybrať správne formáty dokumentov na prezentáciu vašich služieb klientovi a na získavanie e-mailov.
Automatická e-mailová kampaň
Pripravíme Vám tzv. nurture campaign, kde budúcemu zákazníkovi priebežne a automaticky posiela systém e-maily, ktoré ho viac a viac osvecujú o Vašich službách, vytvárajú dôveru v to, že dokážete vyriešiť jeho potreby alebo problém.
Lead generation cez e-mail
K obsahu stránky pridáte aj dokumenty na stiahnutie, výzvu k zapísaniu do e-mailového newslettra, aby ste získali zákazníkov email.
Lead generation cez remarketing
Zákazníkovi zapíšeme do prehliadača remarketingový cookie, aby sme ho vedeli cieliť neskôr cez Google a Facebook reklamu.
Nastavenie merania, konverzií
Nastavíme meranie stránky a marketingových aktivít tak, aby sme videli priebežne, koľko a za aké obdobie oslovujeme nových zákazníkov a koľko nás to stojí peňazí.
Facebook a Google Reklama
Vytvoríme premyslenú remarketingovú kampaň, ktorá na základe kritérií, ktoré si určíme v online marketingovom pláne začne zobrazovať reklamu sľubným návštevníkom, ktorí na vašej stránke už navštívili nejaké stránky.
Landing page ...
Vytvoríme premyslenú remarketingovú kampaň, ktorá na základe kritérií, ktoré si určíme v online marketingovom pláne začne zobrazovať reklamu sľubným návštevníkom, ktorí na vašej stránke už navštívili nejaké stránky.
Ako začať s funnelingom?
Aj keď to znie komplikovane a zložito, náš tím z Mojawebstranka.sk nerobí funnel prvý krát a máme proces, ktorému môžeme dôverovať. Naše postupy neustále vylepšujeme a ako prichádzajú nové technológie a marketingové nástroje, zavádzame ich do praxe a zdieľame naše vedomosti s našimi klientmi.
Začíname vždy s malým marketingovým plánom, ktorý vypracujeme pre klienta zdarma bez záväzkov. Poviete nám niečo o vašej firme, produktoch a službách a my si spravíme prieskum trhu. Ak sa vám bude náš plán pozdávať, pustíme sa do práce.
Tvorba kompletného funnelu trvá niekoľko dní ale v niektorých prípadoch aj mesiacov, záleží od toho, aký dlhý je rozhodovací proces u Vašich zákazníkov podľa toho sa aj vytvára množstvo obsahu a materiálov pre klientov na preštudovanie a vytvorenie dôvery.
Máte záujem o vlastný funnel?
Zavolajte nám na +421 950 499 567 pre viac informácií, vypracujeme Vám malý marketingový plán zdarma.

Kontakty
Slovenská republika
+421 950 499 567
info@mojawebstranka.sk
Česká republika
+420 720 439 651
info@mojewebstranka.cz
Online reklama