Aký je rozdiel medzi SEO alebo SEM? Ako fungujú vyhľadávače? Prečo je optimalizácia potrebná?
Čo je SEO a čo je SEM?
SEO, anglická skratka pre search engine optimization. SEO je súhrnný názov pre určité zmeny a nastavenia na webstránke robené za účelom, aby sa stránka prirodzene zobrazovala na lepších pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania.
SEM, anglická skratka pre search engine marketing. SEM je názov pre platené reklamy za účelom dosiahnutia vyšších pozícií vo výsledkoch vyhľadávania.
Dôležitosť SEO
Dobré SEO znamená, že Vás ľudia ľahko nájdu. 95% ľudí si prezrie výsledky vyhľadávania na prvej strane. Tam chcete byť, aby prišli na Vašu webstránku.
Ako fungujú vyhľadávače a zoraďovanie výsledkov vyhľadávania?
Google je najpoužívanejší vyhľadávač, použime ho ako príklad. Google najskôr navštívi webstránku a „prečíta si“ jej obsah, prechádza z jedného odkazu na druhý a snaží sa „prečítať“ čo najviac webov.
Všetky informácie zo stránok uloží do tzv. indexu zoradeného podľa obsahu a iných kritérií.
Keď niekto vyhľadáva cez Google, Google zoraďujem výsledky vyhľadávania podľa ich relevantnosti. Používa algoritmy, aby vyhodnotil čo človek hľadá a ktoré z webstránok z jeho indexu sú najrelevantnejšie výsledky pre jeho hľadanie.
Ako byť prvý vo výsledkoch vyhľadávania?
Zo SEO hľadiska je potrebné urobiť stránku atraktívnu po technickej stránke pre vyhľadávače a po užívateľskej stránke pre návštevníka.
3 dôležité prvky pre SEO:
-
Nadpis (názov) stránky
-
URL adresa stránky
-
Popis, krátky popis obsahu stránky
Vyhľadávače vidia tieto informácie ako súčasť kódu stránky. Ľudia vidia tieto informácie vo výsledkoch vyhľadávania, na ktoré môžu kliknúť a prejsť na webstránku.
Skontrolujte si dôležité účty ako je banka, emaily, zistite či neboli zaznamenané podozrivé prístupy, prevody alebo iné aktivity.
Ak si nie ste istí či sú už Vaše účty a údaje v bezpečí, zavolajte do banky a ostatných inštitúcií, skontrolujte s nimi bezpečnosť a prípadné podozrivé aktivity na svojom účte, prípadne si dohodnite dodatočné možnosti zabezpečenia účtu do budúcnosti.
Ako spraviť stránku atraktívnu pre vyhľadávače?
Základ je, aby bola dobre štrukturovaná, aby ju mohli vyhľadávače ľahko „prečítať“. Nadpis a popus stránky by mal byť unikátny, výstižný a zhrnúť informcácie o Vašej stránke v krátkej informatívnej fráze. Odporúčaná dĺžka pre popis je dlhšia ako dĺžka pre nadpis. Nadpis by mal byť skôr fráza, popis môže byť 1-2 vety.
Ako spraviť stránku atraktívnu pre návštevníkov?
SEO pre vyhľadávače je viac technická záležitosť. Optimalizácia pre návštevníkov sa týka viac obsahu, ľahkej naigácie na stránke a celkového užívateľského prostredia.
Základom úspechu je užitočný a zaujímavý obsah, ktorý ľudia hľadajú. Takýto obsah ľudia zdieľajú, zdieľanie pomôže získať viac návštevnosti, je to niečo ako digitálne odporúčanie.
Texty na stránke by mali byť prehľadné a ľahko čitateľné. Štruktúra a naavigácia na stránke by mala byť intuitívna a ľahká. Vhodné rozmiestnenie obsahu, kratšie texty s podnadpismi a výstižné obrázky.
Pravidledné pridávanie nového obsahu, prinesie viac návštevnosti.
Niečo o nás
Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad Google reklamou alebo novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.
Naša ponuka
vitajte na MojaWebstránka.sk
Web
Marketing
Návrh dizajnu zdarma
Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?
Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.