Dozviete sa prečo je dôležité budovať si zoznam odberateľov Newslettra, ako motivovať ľudí, aby sa Vám do neho zapísali a čo robiť, aby Vaše emaily nekončili v nevyžiadanej pošte – spame.
Predstavte si, že ste na konferencii, robíte networking, zberáte kontakty. Stretnete niekoho kto by pre Vás mohol byť cenným kontaktom do budúcnosti. Ale zaváhate a nestihnete si od neho vypýtať vizitku predtým než sa Vám stratí v dave. Stratená príležitosť.
Toto isté sa deje na Vašej webstránke. Máte tam návštevníka, možno ste za neho aj zaplatili formou reklamy. Ak od neho včas nezískate emailovú adresu, aby ste ho mohli znova osloviť, možno sa k Vašej webstránke už nikdy nedostane.
Oplatí sa budovať si zoznam odberateľov Newslettra?
Možno sa sami seba pýtate či celá tá práca okolo vytvorenia, nastavenia, zberania, odosielania a udržiavania Newslettra stojí za to. Tu je pár informácií, ktoré Vám pomôžu urobiť si názor:
-
91% ľudí si emailovú schránku konktroluje denne
-
časť ľudí dokonca používa svoj inbox ako „to-do list“, prehľad úloh, ktoré potrebujú urobiť
-
efektívnosť Newslettra je merateľná, budete presne vedieť, či sa Vám to časovo aj finančne oplatí
-
dobre nastavený systém Vám umožní cieliť a plánovať emaily zákazníkom, tak aby ste maximálnu efektívnosť
Zberanie vlastného zoznamu emailových adries
Prvým krokom je zberanie emailových adries na ľudí, ktorí chcú od Vás dostávať informácie. Tá časť „chcú od Vás dostávať informácie“ je kľúčová. Kúpiť si alebo nejako získať celú kopu emailových adries môže byť lákavé. Ale je to najlepšia cesta ako si zabezpečiť, že Vaše emaily budú končiť v koši alebo rovno v nevyžiadanej pošte – spame.
A ak budete spamovať veľmi, tak nebudú v spame končiť len emaily, ktoré ste poslali na cudzie zakúpené emailové adresy, ale môžu tam končiť aj Vaše dôležité emailové správy, ktoré mali ísť Vašim zákazníkom alebo obchodným partnerom.
Motivujte ľudí k prihláseniu
Prvým krokom je zberanie emailových adries na ľudí, ktorí chcú od Vás dostávať informácie. Tá časť „chcú od Vás dostávať informácie“ je kľúčová. Kúpiť si alebo nejako získať celú kopu emailových adries môže byť lákavé. Ale je to najlepšia cesta ako si zabezpečiť, že Vaše emaily budú končiť v koši alebo rovno v nevyžiadanej pošte – spame.
A ak budete spamovať veľmi, tak nebudú v spame končiť len emaily, ktoré ste poslali na cudzie zakúpené emailové adresy, ale môžu tam končiť aj Vaše dôležité emailové správy, ktoré mali ísť Vašim zákazníkom alebo obchodným partnerom.
Aby sa Vám ľudia zapísali do Newslettra musíte im na to dať dobrý dôvod. Akú budú mať z toho výhodu, že budú dostávať Vaše emaily?
Použite pútavé výzvy. Napríklad ak máte stránku s receptami napíšte: „Čo budete variť v nedeľu? Zapíšte sa a každý piatok Vám pošleme tip na chutný a rýchly nedeľný obed!“
Umiestnenie a vzhľad zberného formulára
Umiestnenie a vzhľad zberného okienka dobre premyslite. Závisí od neho či Vám budú pribúdať noví odberatelia. Ak sa rozhodnete pre agresívnejšie „vyskakovacie okienka“ zvážte pri akom časovom oneskorení alebo posune po stránke sa zobrazia.
Ak okienko zobrazíte príliš zavčasu a vyrušíte návštevníka keď ešte niečo len hľadá alebo práve začal čítať Váš článok, pravdepodobne ho len podráždene vypne. Dajte návštevníkovi šancu presvedčiť sa, že Vaša stránka je zaujímavá a zobrazte mu možnosť prihlásenia v správnom bode a so zaujímavou motiváciou na zápis a zoznam emailov sa Vám bude plniť jedna radosť.
Snažte sa neposielať návštevníka na inú stránku, umožnite mu vykonať prihlásenie do Newslettra na tej stránke, kde sa práve nachádza.
Nepýtaje si od neho zbytočné informácie. Naozaj potrebujete vedieť kde býva a či je to muž alebo žena? Čím ľahší a rýchlejší proces bude, tým viac ľudí sa Vám zapíše.
Obsah emailov
Emaily sú cenné keď sú užitočné alebo zaujímavé a správne načasované – jedným slovom keď sú relevantné pre príjemcu. Táto kombinácia Vám zabezpečí, že sa Vám budú zapisovať noví odberatelia a existujúci sa nebudú odhlasovať.
Príkladom relevantného obsahu môže byť:
- exkluzívna zľava
- zaujímavá sezónna/sviatočná ponuka
- užitočné tipy a triky
Obsah emailov by mal súvisieť s obsahom Vašej webstránky. Dostávať tipy na recepty od automechnika ľuďom nebude dávať veľký zmysel.
Ak používate aj sociálne média, prepojte vzájomne súvisiaci obsah. Zaujímavý príspevok na sociálnych sieťach privedie ľudí ku Vám na stránku a tam ich motivujete k zápisu na odber emailov.
Technické opatrenia proti spamu
Tento článok riešil čo robiť z marketingového hľadiska, aby príjemcovia nevnímali Vaše správy ako spam.
Aby Vaše emaily neboli považované sa spam z legálneho a technického hľadiska sú samostatné témy, ktorým sa venujeme v iných článkoch.
Niečo o nás
Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad Google reklamou alebo novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.
Naša ponuka
vitajte na MojaWebstránka.sk
Web
Marketing
Návrh dizajnu zdarma
Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?
Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.